fredag, juli 27, 2007

Vinröd mei tai med grön panel - till salu!


Min lila mei tai funkar inte riktigt bra, så jag tänkte att jag ändrar lite om jag ska sy en ny. Och det skulle jag ju. Denna har dubbelt tyg överallt. Axelbanden är vadderade i ca 55-60 cm och midjebältet också på mitten. Vadderingen är tjock fleece. Även hela ryggstycket är vadderat. Panelen är påsydd istället för som på förra ihopsydd med kantremsor. Det är alltså två lager vinrött, ett lager paneltyg och ett lager fleece där det är som tjockast. Eller två lager fleece till och med längst ned. Dessutom är midjebältet lite längre och har avsmalnande ändar. Axelbanden sitter på det böjda huvudstödet istället för i sidan. Resultatet blev...

...inte så bra. Den är jättefin och känns bra, men den är alldeles för stor för Sandrine. Eftersom axelbandens nederkant sitter där överkanten satt på förra så kommer de ca 10 cm för högt upp. Det tänkte jag ju inte på. Jag kan anpassa den till hennes längd genom att vika upp midjebältet inåt (eller utåt...) och sy fast det provisoriskt tills hon växt i den, men jag ska faktiskt göra ett försök att sälja den istället. När Sandrine är 10 cm längre är hon även tyngre. Och att sy in den nu känns inte jättelockande. Den blev så fin som den blev. Men om ingen vill köpa den kanske jag gör det.

Även denna är som min förra gjorda i lite för fina tyger för vardagsbruk. Jag skulle behöva något mer diskret och inte så blankt. Att gå till affären med dessa känns lite småknäppt. Däremot är både jag och Sandrine rätt förtjusta i den vävda långsjal vi lånat så jag borde nog köpa en sån istället. Får se om jag får några pengar för denna... Kanske borde sälja även den lila, men den är mer i mina färger så den får stanna sålänge. Några fler försök ska vi väl göra med den, trots att Sandrine inte riktigt gillar konceptet.

Annons kommer läggas på sjalbarn.se. Pris är svårt, men kanske 350 kr.

Mått på denna:
Från botten till toppen: ca 60 cm
Från botten till axelbandens nedre kant: ca 50 cm
Ryggstyckets bredd: ca 30 cm
Axelbandens längd: ca 195 cm (varav ca 60 cm vadderat)
Midjebältets längd: ca 195 cm (varav ca 60 cm på mitten extra vadderat)

Inga kommentarer: