måndag, juli 02, 2007

Kalikåkompisar


Jag hade inget särskilt för mig så jag slängde ihop lite Kalikå-djur på en förmiddag. Bara sådär.








Neeeeej, jag ljuger! Okej, jag har sytt dem själv, men det är länge sedan. Grodan sydde jag i slöjden i femman eller sexan. Tjuren (Sitting Bull enligt Kalikåkrabaterboken) minns jag inte när jag sytt, men förmodligen också i slöjden. Sådär mycket velour kan jag inte ha stulit med gott samvete från stuvlådan i slöjden. Jag är en ärlig människa som aldrig snattat, men tygstöld från stuvlådan i slöjden har jag gjort mig skyldig till många gånger. Bitar som tyvärr sällan räckte till annat än Barbieplagg...

Jag har dock lånat två Kalikåböcker på bibblan, så efter lite kompletteringsinköp av velour så är tanken att det ska bli lite nya krabater till Sandrine. Tills dess får dessa duga, men på tittavstånd. Jag litar inte på fastheten i knappar och träpärlor jag sydde fast när jag var 11...

Inga kommentarer: