fredag, december 29, 2006

Socker


Jag trodde att jag redan bloggat om dessa sockor, men tydligen inte. Dessa vridna sockor tillverkades här och i London. Mycket enkla tubsocksvarianter. Sheila (som är den enda i familjen med lagom stora fötter) demonstrerar glatt som vanligt. Garnet är Drops Alpaca och mönstret är från garnstudio. Det kommer bli fler såna här.


De vridna är tillverkade på vanliga strumpstickor, storlek 3,5 tror jag, vilket var det minsta jag hade. Lite för stort egentligen enligt beskrivningen men jag tyckte att den aspekten ändå var helt okej, däremot trasslade jag in mig i dem hela tiden eftersom de var så långa. Så det var läge att skaffa pyttestickor. När jag väl fått tag på små bambustickor i storlek 2,5 (tack Fröken!) hittade jag inget lämpligt mönster. Att göra ett par likadana vridna i samma garn verkade tråkigt. Så jag improviserade. Här är resultatet. Lite ojämna, men de duger. Sheila tyckte de blev fina.


Det är en "dubbelfläta" fram och bak, och resten är slätstickat.

1 kommentar:

Anonym sa...

GOTT NYTT ÅR önskar Nalle