måndag, december 18, 2006

Mosig i gravidhjärnan

Idag var vi hos barnmorskan. Där får jag alltid börja med att lämna ett urinprov. Så även idag. In med Matli och mina grejer till barnmorskan och in med mig på toaletten.

Idag kände jag redan i väntrummet att jag var törstig och kände mig smått illamående av värme och kanske av att ha druckit för lite. Väl inne på toaletten tog jag därför och lossade två muggar. Spolade kallt i kranen och fyllde den ena muggen med vatten. Drog ner byxorna, satte mig på toaletten. Drack vattnet och kissade. Tittade ner och insåg att jag hade en mugg i varje hand. Fort, kniiiip!

I lätt panik lyckades jag pressa ur lite till och denna gången i den för detta avsedda muggen. Jag undrar just vad barnmorskan hade trott om jag smått generad kommit in på hennes rum och förklarat att jag glömt att använda plastmugg när jag uträttade mina behov...

Varning, varning alla som tänkt skaffa barn. Hjärnan slutar helt och hållet att fungera!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken grand mage! GOD JUL!