lördag, december 02, 2006

Senaste sticket


Här ser vi min knasiga emu-kompis Sheila demonstrera mitt senaste stickalster. Tyvärr blev det inte så bra bild, och när jag igår skulle fota insåg jag att den bra kameran är på andra sidan atlanten, så det fick bli den lilla kameran.

Dessa små sockar/skor är väldigt elastiska så jag tror att Bébé kommer kunna ha dem länge. De var enkla att göra, men lite pillriga. Ny teknik: roleau-kant. Sån hoppas jag få använda fler gånger.

Nu ska jag tänka ut något att sticka av garnet jag köpte i veckan. Jag köpte lite dyr-garn, så kanske kan jag hitta någon beskrivning på något med rätt garn till för en gångs skull. Fast rätt stickor blir värre. Babysaker ska oftast ha så smala stickor och jag har inte smalare strump- eller rundsticka än ca 3. Jo, jag har nog en dålig rundsticka som är 2½ men den är så smal och tråkig att sticka med. Får ont i händerna.

Jobbigast/tråkigast med dessa skor var som vanligt monteringen, men på god andraplats kom knytbanden. Lägg upp 139 maskor, sticka två varv resårstickning 1r, 1a. Maska av. Pill, pill, pill. Detta tog hela idolfinalen. Suck.

Inga kommentarer: