torsdag, december 28, 2006

Bebisdress av mormors gröna och morfars röda

Nu var det ett tag sedan jag bloggade. Det har varit full fart med julfirande och tillväxt av mage, samtidigt som jag känt ett stort behov av att koppla av. Men jag lever och jag har faktiskt presterat en hel del på olika sätt, som jag bara inte orkat blogga om än. Jag ska skärpa mig lite.


Något ovanligt har hänt. Jag har sytt något nytt av något gammalt. Jag gillar ju egentilgen inte gammalt som i "begagnat". Men kläder som tillhört familjemedlemmar är okej, så inspirerad av KnåpModern satte jag häromdagen igång med lite unisexbebiskläder (även om de blev rödare än jag tänkt, men rött är fint). Tröjan är av ett mönster från Ingelise och antingen var det fel på beskrivningen eller så är jag korkad, för trots att jag var jättenoga fick jag inte ihop den som det var tänkt. Men det är inget som syns från utsidan i alla fall. Fickan satte jag dit på eget bevåg istället för den flodhästapplikation som mönstret ville ha där. Byxorna räckte inte tyget till enligt mönstret, så jag testade en annan variant, nämligen att återvinna så mycket som möjligt. Kanske blev de lite långa, men det går ju att vika upp. Byxorna gick därför supersnabbt att sy. Blev det snyggt? Det blev i alla fall unikt!

Och nä, det ska inte vara en säkerhetsnål på ena axeln. Jag ska köpa tryckknappar och en sån där grej man bankar fast dem med. Men det är ingen brådska. Bortsett från detta är dressen klar.

Inga kommentarer: