onsdag, oktober 04, 2006

Fullspäckadeste dagen

Idag har jag gått upp i ottan och GÅTT till pendeln i ösregn och skaffat mig en stor blåsa på ena hälen. Jag har sedan väckt en slyngel på tåget för att få sitta ner hela vägen till Norrköping.

Jag har åkt till Solna och tillbaka och där har jag studerat fotografering av främlingar (eller vad man ska kalla dem, jag är så dålig på våra termer. De är inte asylsökande i alla fall. De kan ansöka om främlingspass, så då måste de väl vara främlingar?) och såna som behöver förlängda viseringar. Jag har också ätit lunch som var sådär och gått omkring litegrann i ösregn.

Jag har tagit en fika på Centralen också. Kanelbulle 5 kr. Cappuccino 26 kr. Hm.

Sedan jobbade jag några timmar.

Därefter åkte jag till Linköping och gick på stan en stund. Det var tråkigt. Därefter till barnmorskan och lyssnat på hjärtljud bland annat. Babom, babom, babom, babom. Det var roligt.

Därefter till Ikea och köpa möbler. Allt fanns inte hemma, men stommen. Urusel personal. Skämmes. Dessa paket står nu i hallen.


Detta ska efter lite montering bli tygförvaring och även ha plats för relaterad litteratur och tidningar. Det får börja som hylla och sedan kompletteras med täckdörrar för tygerna. Och sådan plats kan behövas för nu ligger dessa 72 Allt om Handarbete/Ingelise från 00-05 och tar plats i vardagsrumssoffan eftersom matli snällt hämtat dem åt mig på Bussgodsterminalen.



Så efter att ha burit in Ikeagrejerna (jag bar faktiskt inget, jag är ju gravid!) och lådorna med tidningar började jag snabbkolla senaste årgångarna och jag har redan hittat en del jag ska sy. Men först ordning på tygerna. Sedan sy. Men allra först avsluta denna dag med en kopp varm choklad (Valrhona) och sedan läggdags. Jag är trött.

Inga kommentarer: