söndag, oktober 22, 2006

Hemvävt och färdigstickat


Tada! Den lilla grå stickade bebiströjan är klar. Den blev lite mindre än storlek 62 till slut (om man mäter och jämför med beskrivningens mått), men den är rätt stretchig så den borde funka ett tag. Nu kommer ju vår lilla familjemedlem vara sådär liten på våren, så så mycket stickad tröja kanske det inte blir. Men ändå. Ibland kan det ju vara lite kallt.

Och för att bygga upp en garderob på smygsättet försöker jag titta in på bebisavdelningen när jag är i klädaffärer och köpa med mig något litet om jag hittar något fint. Bodyn i mitten här köpte jag i veckan på HM. Fina fåglar! De andra två är ett tvåpack från CityGross. Inte lika fina men billiga. Bébé ska nog inte behöva gå med rumpan bar!

3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jättefin stickad tröja! Du är duktig!
Jag gillat också fågel-bodyn. Den är cool.

Anonym sa...

Å va fina kläder. Du är duktig på stickning, och de köpta var också fina

Anonym sa...

Tvåpacket påminner mig om TV-piraterna.