torsdag, juni 15, 2006

Torsdagsrapport

Är det här en pion? Vi har pioner på framsidan. De växer sig höga och blommar sedan (snart!) med gigantiska rosa blommor. Men det här är något som växer på baksidan. Jag har inget minne av att ha sett den förut (och den står mitt i den rabatt jag oftast grejar i...), jag har inget minne av att ha planterat den. Den är mycket lägre än pionerna på framsidan, men innan den slog ut var det en enorm röd knopp, och nu är den halvutslagen.

Vilket minne jag har. Jag köpte lite växter på Ö&B och tryckte ner i jorden. Nån rot och lite lökar. Undrar just om detta var något därifrån. Jag borde skrivit upp!

Under skyddande fågelnätet har vi nu ganska stoar jordgubbskart. Det kommer bli mycket bär i år!


Och i landet har ruccolan börjat titta upp. Jag sådde visst lite tätt. Jag visste inte om det skulle bli nåt. Gamla frön! Bäst att gardera sig. Här borde man nog sålla lite snart.


Och även lite rädisor tittar upp. Sporadiska. Men dessa två valde att hålla ihop.

1 kommentar:

Anonym sa...

Med 99%-säkerhet är den översta blomman en pion. En Bondpion.