torsdag, oktober 27, 2011

Torsdagstråkigt

Imorse kom målaren. Imorse åkte målaren. Då hade han spacklat lite till, kanske en halvtimme. Sen hände uppenbarligen inget mer idag. Enligt målaren så hade han inte dragit ur någon sladd igår. Inte vet jag. Det kanske var han eller nån annan som varit här och mätt nåt eller så. Eller så var det barnvakten, varför nu hon skulle göra det. Isf måste de ha glömt sin strålkastare på, annars skulle hon ju verkligen inte ha någon anledning... Jag tror iaf att den som drog sladden var disträ, så det kan väl varit målaren fast han hävdar sin oskuld. Jag tror ju inte någon gjorde det med flit. Nåväl. Såhär är läget.



Här och där tittar det fram sladdar.



Många sorters spackel finns det.



Under och kring vattnet och där kyl och frys ska stå har man lagt ett köksigt golv ovanpå vårt fina eklaminatgolv.



Taket ska vara färdigspacklat nu. Han sa att han skulle måla imorgon men han måste väl slipa först? Och han sa att snickaren nog börjar sätta skåpen imorgon. Värst vad de ska hinna mycket imorgon då. Men det är ju klart, de har ju vilat hela dagen idag. Eller?



Såhär mysigt har vi det i vardagsrummet. Totalt kaos.



Vid det här lilla bordet äter tjejerna frukost och hämtmat. Vi vuxna står eller äter där vi får plats...


I övrigt idag har Sandrine haft första grupplektionen på cellon...



Och jag har stickat klart min mössa.


Inga kommentarer: