söndag, december 14, 2008

Mysvelourklänning


Den här velouren från mjukatyger.se dök upp lite olägligt och har därför blivit liggandes några veckor, men nu är symaskinerna på plats igen, även om inte allt annat är det än, så nu har jag fått utlopp för lite syabstinens. Lite besviken är jag på att det enfärgade och randiga inte är samma ljusgröna färg, men det kan lika gärna varit jag som beställt fel eller fattat fel. Jag är inte lite disträ just nu... Det är i alla fall färger som passar ihop, även om det inte är exakt samma, så det blir bra ändå.

Mönstret har jag använt förut, från Ottobre 3/2007 i storlek 86, och jag gjorde den inte kortare som jag tänkt, för nu tycker jag inte den lila känns lång längre. Den kanske krympt i tvätten! Jag hoppade sömsmån/fåll i nederkant visserligen, så nån centimeter kortare kanske man kan säga att den är. Den här gången hade jag ju tid att tvätta tyget innan, vilket jag så ofta fuskar med, så den borde inte krympa ytterligare.

Nu önskar jag bara mer ledig tid och mindre ont i rumpan av att sitta och sy. Jäkla foglossning! Blä! För jag har mer ny velour i skåpet och ännu mer på väg in! Gah! Hur ska jag få plats? Omöjligt!

Inga kommentarer: