fredag, december 26, 2008

Glada och härliga 80-talet!


Hur kan man på fullt allvar föredra brunt och orange när man ser en sån här härlig 80-tals-karamell? Nej just, det går inte. Här är det tre olika sköna velourer i lime och cerise från mjukatyger.se kombinerade i ett Ottobremönster från nr 1/2006. Tyvärr hade jag ingen lämplig muddväv hemma så det fick bli grått. Men det funkar. Baksidan på tröjan är enfärgat cerise. Storleken är 86 och som vanligt är den Ottobrestor, dvs för stor. Jag skulle nog kalla den 92...

Undrar om det ska bli en exakt likadan till illaytte, eller om det blir nån annan kombination av de löjligt många velourerna jag har efter att ha nappat på ett dyrt tygpaket i mjukatygers julkalender...

Jag är väldigt nöjd!

2 kommentarer:

florin design sa...

Härlig karamell men jag föredrar fortfarande brunt och orange ;-) :-)

Jätee fin model på tröjan men det ärså trist att Ottobres mösnter alltid är så stora...

Anonym sa...

Härlig som en karamell som sagt! Jag tycker också det är trist att Ottobres mönster är så breda.