lördag, december 06, 2008

Elefantbebis


Först - jag fattar inte vad det är med kameran. Mina bilder blir alltid mörka och konstiga i färgerna numera. Vi har en teori om att det kan bero på nån förvirring när den ljusmäter i lågenergilampskenet. Och för tillfället blir det ju inte så ofta bilder tagna i dagsljus, så är det struligt med inställningar och blixt så blir det ju inte bra. Vi får fundera mer för det är inget roligt med alla dessa mörka bilder.

Så, till saken! Det här elefantsettet är sytt till en liten Anton. Vi hörde rykten om att Anton hade långa fötter så sparkbyxorna var för trånga. Dessa är nog lite stora för de är en Ottobre-62:a, och Ottobres storlekar är ju gigantiska, och Anton är bara en dryg månad, men han växer väl i dem. Och fötterna är alltså ytterligare förlängda, på gränsen till löjligt långa. Förhoppningsvis är tröjan lagom samtidigt. Den vet jag inte riktigt storlek på för den är sydd av mönstret från en uppsprättad tröja jag själv hade som barn. Fast lite förlängd.

Båda tygerna kommer från Jofotex, ju.

Överlämnades idag och verkade gillas! Och bebisen var liten och Sandrine tyckte det var lite konstigt, men också lite spännande. Bebiiiss, som hon säger.

Kläderna är jag själv nöjd med, särskilt tröjan. Jag är fortfarande inte helt förtjust i att sy resår, som det är i byxorna. Och jag testade att göra det på overlockern för första gången. Hm. Det krävs nog träning. Men det är så svårt att veta hur hårt man ska låta det vara och hur mycket man ska dra. Nä, gillar mudd bättre. Men det är kanske en teknikfråga...

Inga kommentarer: