tisdag, november 04, 2008

Obloggat


Den här virkade mössan har visst inte blivit bloggad, och nu kom kylan så nu kör vi med lite varmare mössor, så min tanke att vänta på livebild kom av sig lite. Nåja. Samma gamla vanliga virkad mössa-mönster från Garnstudio, fast jag ändrar som jag har lust. Den här är inte utställd mot slutet och har ingen spetskant utan är istället längre så den rullar sig. Tanken var att den skulle bli lite mindre tjejig, eftersom jag gjorde den innan vi visste att det är helt okej i återvinningssyfte med både rosa, spetsar och utställt. Och garnet är som vanligt Drops Alpaca. Mitt absoluta favoritgarn, till stor del beroende på de kraftiga färgerna! Tyvärr matchar den här väldigt dåligt den nya lila/vita skidjackan, men till svarta fleecefodrade regnjackan funkar den ju jättebra som färgklick!

Inga kommentarer: