söndag, juni 01, 2008

Jeans!


Jag tittade in på Ohlssons i veckan, trots att jag inte skulle ha nåt. Där sprang jag på det här tyget för 19 kr metern. Tunt sweatshirttyg, eller nåt. Lite blankt på framsidan och nästan lite frottéaktigt på baksidan. Rätt tunt och lite stretchigt, men inte jätte. Jag tänkte direkt att detta måste jag testa att sy mjukisjeans av!

Grundmönstret är ett Ottobremönster i storlek 80, men sedan har jag sytt på fickor och en massa dekorsömmar, och mudd istället för resår. Planen från början var nog muddar även vid bensluten, men det kändes som att det blev snyggare såhär. De är ändå lite tunna för att tåla allt för mycket sandlådeslit, så man får stå ut med att det åker in sand i dem.


Inga riktiga fickor på framsidan. Bara på låtsas. Jag hoppas att jeanslooken framgår på bilderna. Det är inte enfärgat ljusblått utan typiskt jeansmelerat tryck. Svårt att få till på bild.

Riktigt nöjd blev jag, även om jag nog sytt på ännu lite mer dekorsömmar om jag tänkt till från början. Hoppas de passar redan nu, och hoppas att jag snart får tid att sy ännu mer fuskjeans!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj!! Jag är imponerad!! Verkligen ursnygga jeans. Du har fått till detaljerna på fickorna så himla bra. De ser väldigt välarbetade ut. Snyggt!!
/June på www.junebacken.se

Jes sa...

Oj vilka coola byxor, så fina, och vilka snygga dekorsömmar du gjort, De ser super sköna ut!!!! Verkligen välarbetade!!!

DORIS DAISY sa...

Heeej! Tack för tipset! Var på bolaget idag och köpte mousserande jordgubbsvin :o) Snyga brallor!