söndag, januari 28, 2007

Spiraler


Oj vad jag stickat. Jag har så ont i armen men jag kunde inte sluta. Den första tog 5 dagar, dock tror jag inte jag rörde stickningen alla kvällar. Den andra tog två dagar. Jag fick verkligen upp farten där ett tag. Det är en ny teknik men en gammal modell. Yes, ni har sett dem förut, här. Men då i en färg och betydligt fluffigare. Nu körde jag på stickor 2.5 enligt beskrivningen och nu blev de istället rätt tajta. Kanske iofs också beror på att det är en massa garn på insidan som stramar upp i och med att det är tvåfärgat. Jag har stickat alla aviga i nån slags limegrön variant, och alla räta i en klarröd (ser dock rätt rosa ut på bilden), vilket får mig att tänka på nån slags jordgubb- och limesorbet jag ätit nån gång. Nåja. Modellen som poserar är naturligtvis Sheila, som vanligt i socksammanhang.

Hoppas bara de inte är FÖR trånga för Bébé, men i såna fall får de väl användas till något annat. Observera även att jag denna gång spegelvände beskrivningen på den ena så att de spiralar åt olika håll. Lite osäkert om det framgår ovan, men kanske nedan... vilken som sedan är höger och vänster är valfritt.

Inga kommentarer: