fredag, september 02, 2005

En sladd i väggen

Jag hade med mig min bärbara på tjänsteresan. Dels för att jag är beroende av internet, och dels för att jag skulle hålla en presentation. Men internet fick jag klara mig utan. På hotellet fanns en kortfattad folder om att det fanns bredband på rummet, men inget om hur. Det kostade förmodligen dessutom pengar. Trådlöst, tänkte jag, och scannade omgivningen. Bara spärrade nät där. Snålt! Inte för att jag själv skulle ha oskyddat nät i Stockholms city, men ändå...

På konferensen blev det också spännande. Det var beställt internet och det fanns en sladd från väggen. Fungerade inte. Eftersom det av nån märklig anledning alltid är så var jag förberedd på att köra presentation helt utan internet så det var inga egentliga problem för min del, mer än att jag fick slippa kolla min mail och sånt i pauserna. Men en tjej från ett annat företag behövde nät för sin presentation, och oj vad de fick jobba för att få igång det. Olika personer fick komma och greja, sladdar och inställningar fick bytas ut. Varför är det så kackigt? Jag tycker ju att ett konferenslokalsställe borde ha koll på sånt. När de faktiskt säljer det som extratjänst. Pinsamt.

Inga kommentarer: