onsdag, juli 27, 2005

Teknikpanik här också

Undrar om det här blir rätt nu, men det vore väl ganska komiskt om det blev lite lagom småfel. Det här är min första blog, men webbaserade dagböcker har jag ju skrivit tidigare. Det här ska dock inte bli en sådan, utan här finns ett uttalat fokus. Jag lider av teknikpanik. Jag måste använda en massa teknik och jag VILL använda en massa teknik, men det är inte alltid tekniken och jag vill samma saker. Teknikpanik.

Mitt hems infrastruktur är uppsatt av en civilingenjör i data. Vi använder tillexempel inte en vanlig video för att spela in teveprogram (fast vi HAR ju en, men aldrig några videoband till hands) utan vi använder en tevedator för att spela in och titta. Funkar bra? Javisst! Förutom när den inte vill vara med. Argh, teknikpanik.

Teknik är bra, men oj vad allt kan krångla...

Inga kommentarer: