tisdag, april 23, 2013

Jag vänder blad och går vidare

Jag undrar om det finns någon där än? Jag vet inte hur det här ska bli. Saker förändras. Det som var viktigt då är ganska oviktigt nu. Det som är viktigt nu är andra saker. Jag funderade ett tag på om jag skulle överge den här platsen och finna mig en ny. En plats mest för mig själv. För att kunna minnas bättre. Men, det verkade onödigt på något sätt. Jag rensade lite här istället. Bort med banners och gadgets. Jag vill inte ha några gadgets. Jag vill ha vår och sommar, gröna växter och god mat. Ikväll har jag planterat om chileplantor. De växer bra. Men man vet aldrig hur det blir sen. Jag vill odla och jag vill springa. Det är det jag vill. Och jag vill att det här ska vara enkelt. Mest för min egen skull. Tiden räcker inte till en massa annat. Vi får se om tiden och lusten räcker till. Det lär märkas.

1 kommentar:

Unknown sa...

Kul att du börjat blogga igen!
/Tove