lördag, april 27, 2013

Ändrade planer

Idag skulle jag gjort tusen olika saker, men igår fick Sandrine vattkoppor, så nu gör jag bara det jag måste, vilket är jympauppvisning med Julie. Det lämnade tid till välbehövlig skövling av framsidan. Och vår framsida är HEMSK. Urtråkiga rabatter. Fula och skräpiga. Lite fina tulpaner på våren, och goda smultron, men annars bara trist. Pionerna tar över en bit in i sommaren, och det är ju fint ett tag, men sen åter skräpigt.

Så mycket skräp!!!


Nu är i alla fall den största biten hjälpligt vårstädad. Man slipper skämmas för alla som går förbi. Bara för de som tittar lite noggrannare. Varje år tänker jag att det är sista året jag gör detta. Vi vill ta bort allt och lägga plattor istället. Men så orkar vi inte ta tag i det. Men i år kanske?

Inga kommentarer: