fredag, januari 07, 2011

Uggle-tischa


En likadan som igår! Men vilket tempo, inte sant? Även idag ett jofotex-tyg ur gömmorna. Och mudden och kantbanden är cerise, även om de ser hallonröda ut på bilden. Nu hoppas jag bara att de passar också. Det slog mig just att ärmhålen skulle kunna vara lite tajta. Vi får väl se. Det blir inga fler sydda innan dessa är provade och godkända i alla fall.


Och tack för svaren ni som kommenterade att ni fortfarande läser! Jag vet inte om alla RSS-läser numera. Jag vet rätt många som inte gör det. Och själv rensar jag bort tråk från mitt eget flöde rätt ofta, och tråk är väl vad jag presterat senaste tiden. Men, förhoppningsvis ändring nu! Och en anledning till det är att jag slutligen tröttnade på Bloggers jättejobbiga editeringssida. Nu har jag skaffat en offlineeditor som heter Zoundry Raven och är gratis. Och hittills är jag jättenöjd! Jag slipper bli arg varje gång på bilder som hoppar. Jag slipper bli irriterad på formattering som inte blir som jag vill. Nä, det här verkar funka! Enkelt och rent. Utmärkt!


Jag har belagt mig själv med köpförbud på tygfronten tills jag gjort åt en avsevärd del (lagom ospecificerat!) av mitt tyglager. Och just nu känns det inte som ett problem. Tråd får jag köpa. Jag har tyvärr inte turkos tråd till CoverPron och jag har turkos muddväv som skriker efter att bli använd, så det kan kanske bli ett komplement. Men annars, nej! Det finns helt enkelt inte plats för mer tyg nu. Och jag har massor av idéer! Tid är bristen, men allt går fortare och enklare när man är inne i det, och det känns som att jag i alla fall har ett ben inne igen nu! Roligt!

Inga kommentarer: