onsdag, januari 26, 2011

Åsikter från frysdisken

Detta år har börjat rent ut sagt värdelöst om man ser till hälsan. Jag har i princip varit rejält förkyld oavbrutet sedan den tredje januari. Nu har dessutom barnen varit febriga och förkylda medan min man varit bortrest, så jag har ägnat veckan åt VAB. I kombination med dålig aptit och ingen lust att laga mat har jag istället utforskat frysdisken.


pannkaka_choklad.jpg


Billys pannkakor med chokladfyllning: Ja, i vår mikro behövs bra mycket mer tid än 1½ minut för att dessa ska bli varma, men får de lite tid till blir de alldeles lagom goda för storkökspannkakor. Självklart inte i närheten av hemgjorda, men för ordinariepriset 9.90 per paket (3 för 27!!) är de alldeles lagom smaskens. Jag ger dem FYRA virknålar av fem möjliga!


plopp1.jpg




Nästa test blev Ploppglass. God ljus mjölkchokladglass och god kolafyllning, om än lite seg. Rätt bra sprödhet i struten. För att vara flerpacksstrutglass tycker jag de var riktigt trevliga. Får också fyra virknålar!


tonno.gif


Sista testet blev Dr Oetkers tonfiskpizza Tonno. Jag gillar iofs tonfisk, men det är inte mitt förstaval på en pizza. Faktiskt aldrig mitt val, egentligen. Men det är Sandrines favorit, så jag tänkte att vi testar. Nu var hon febrig och sov över middagen, så bara Julie och jag delade på denna. Den gick att äta. Den var på intet vis otrevlig. Men den smakade INTE tonfisk. Inte minsta likhet med tonfisk på pizza man köper på pizzeria. Näpp. Så tyvärr, bara en virknål. Denna kommer inte gå hem som "tonfiskpizza" hos den unga damen.


Inga kommentarer: