söndag, februari 21, 2010

Tomt

Nu har det varit tomt här ett tag. Olika anledningar som sjukdom och sjuka barn och jobbresa och helgaktiviteter som gjort att det inte funnits tid att varken sy eller blogga. Men i alla fall. Här är vad jag håller på med just nu:

- En till huvtröja. Huvan sydd, tröjan sydd. Huvan ska kantbandas, och där tog det stopp. Kräver koncentration och minst nån timmes dedikerad symaskinstid.
- Kuddrumskuddar. Vi har kuddhörna i Julies rum så jag syr kuddar av hyllvärmare och en slaktad madrass. Bild kommer när hela madrassen är slaktad och sydd.

Och så har jag ju lite stickat jag inte fotat och bloggat. Det borde jag ta tag i.

Men den här veckan har jag varit i Boston. Eller iaf i utkanten av. Besökte en Jo-Ann's och fick med mig både tyg och lite annat. Trevligt! Och en massa annan shopping också, såklart. Fast det var jobb jag var där för att göra.

Nu är jag sugen på att få fart igen på handarbetandet. Men också på lite hemmapyssel. Ska försöka komma igång igen med att blogga också. Jodå. Visst.

Inga kommentarer: