tisdag, februari 02, 2010

Myströja

 

Jag ligger efter lite med bloggandet. Den här myströjan sydde jag åt Sandrine för nån vecka sedan. Åh så mysig den blev! Den är vändsydd så i princip skulle man kunna ha den utåin också, utan att det skulle se allt för konstigt ut. Men utsidan är underbart mjuk och härlig velour som jag tror jag köpt på mjukatyger, men som inte är deras egna utan var nåt tillfälligt. Det röda minns jag inte vad det är. Ohlssons kanske. Enkel enfärgad singeljersey i alla fall.

Mönstret är från Ottobre 4/2009 och jag sydde i storlek 98. Det brukar bli väldigt stort så jag trodde den skulle bli ett tält, men den blev alldeles lagom till 92-Sandrine. Rymlig, men inget tält. Kommer kunna hålla länge.

Och allt gick bra! Jag fick slåss lite med bandkantaren kring huvan och sprätta en gång, men det var lite mitt fel också som inte såg att bandet knölat ihop sig och börjat dra snett. Nåt enstaka hoppstygn när jag sydde fållarna på coverpron i samband med att jag sydde över sömmen, men det smög jag ihop för hand när jag fäste trådarna.

Jag är superdupernöjd. Jajamen!

1 kommentar:

Anne sa...

Superduperfin!! Suck, jag svor och jämrade mig över att lägga upp panelgardiner häromdagen, så jag ska nog bara inse att sånt här är fruktansvärt långt beyond me ;)