söndag, februari 28, 2010

Polarnflodisar


Enligt tanterna på Ohlssons är detta äkta pop-tyg. Ja, inte vet jag. Randigt är det, billigt var det och det har en fulgrej i tyget på ett ställe vilket skulle kunna förklara varför det fanns där. Nåja. Samma mönster som förra gången. Men den här tog betydligt längre tid att sy. Den här helgen hade jag tänkt ägna mig åt lite sånt samt ett ettårskalas (eftersom det inte blev av förra helgen pga snöovädret), men istället har jag ägnat mig åt att torka kräks och försöka sova igen förlorad nattsömn.

Knappt några hoppstygn alls. Enstaka som jag fixat till för hand bara. Det funkar. Insidan är ju orange flodisar från Jofotex.

2 kommentarer:

Myssel sa...

Jag har också det där tyget hemma som jag köpt på Ohlssons. Mitt är jättesnett i ränderna, är inte ditt det? Det liksom lutar åt sidan. Fint är det i alla fall!

Fröken Fräken sa...

Ser gosig ut! Vad snyggt namnlappen matchar också.