torsdag, mars 19, 2009

Jag ligger bredvid!


Jag önskar verkligen att jag hade mer tid att tillexempel sy. Eller att skriva på datorn. Jag har massor av tid att läsa, tillexempel när jag ammar, vyssjar eller vaggar - eller bara är sällskap framför nåt barnprogram. Men jag hinner väldigt sällan skriva. Förlåt ni vänner som börjat undra om nåt är fel. Inget är fel mer än bristen på tid. Jag fattar inte hur andra med två småttingar hinner pyssla på i nästan vanlig takt, till och med sy på beställning och sånt. Visst delar vi på jobbet med barnen när vi båda är hemma, men blir någon av oss barnfri en stund är det ju en massa annat som måste fixas som har högre prioritet än pyssel. Och på tal om det så började jag väl läsa sybloggar förra gången jag var hemma och var föräldraledig. Nu skulle jag vilja hitta lite nya inspirerande bloggar för jag är lite trött på de jag läser. Det är jätteroligt att så många syr på beställning och till olika små butiker, men jag vill ha lite mer variation och inspiration än bara samma plagg på nytt i olika färgställningar. Och jo, jag vet att jag själv också är tråkelitråk och syr samma om igen i olika tyger, men det är ju just därför jag behöver inspiration till nåt annat! Tipsa mig om nya sybloggare med lite egen stil, gärna annat än bara retro!

Snart helg!

1 kommentar:

Helena sa...

Inte så lätt att tipsa om sybloggare med egen stil, känns som om de flesta är lite snarlika. I min länklista har jag över 200 bloggar, du får kolla igenom den och sedan gå vidare och kolla deras länklistor, så kanske du stöter på några nya. Ha det bra!