söndag, mars 08, 2009

Flodisar!


För två veckor sedan klippte jag till den här. Alltså innan jag haft en chans att se Gekkos liknande... Kvällen den 21:a. Jag tänkte ägna söndagen åt att sy ihop den. Borde inte ta mer än nån timme totalt. Men planen rasade när vattnet gick... sedan har det inte riktigt funnits tid, men nu har den äntligen blivit klar. Det tog bara två veckor...

Mönstret är egenritat från ett köpeplagg och tyget är såklart Jofotex. Storleken är 86/92 ungefär. Ryggen är nästan lite brottarrygg, men det syns ju inte här. Jag hoppas den får lika fint fall som originalet jag ritat av. Jag tror jag är nöjd i alla fall, så då får det bli fler såna här, som funkar både med tröja under och till sommaren utan.


Vad har vi ägnat oss åt i två veckor då? Lite har vi ägnat oss åt Julie. Tyvärr har vi ägnat oss ännu mer åt att vara sjuka. Kräksjuka i omgångar i hela familjen, oförklarliga feberutbrott och annat elände. Och så lite försök att få lite ordning i vardagen och några få besök också. Och idag har jag och Sandrine byggt en rosa byrå.

Inga kommentarer: