fredag, juli 18, 2008

Tråksommar

Nej, nu är det inte särskilt roligt. Jag har fortfarande i princip inte sytt nåt sen sist. Har ett pågående elefantprojekt, men orkar inte ta tag i det. Vädret är ju också tråk så inte heller har det blivit nåt särskilt badat eller annat gjort ute. Jag mår sådär. Bra vissa dagar, illamående andra. Har redan himla ont i höfter och svank och det bådar ju inte gott. Klaga, klaga :-)

Men men, lite ljus finns det ju. Jag har fyndat! Har haft Sy till barnen bevakad på lite olika antikvariatsajter eftersom jag inte tänker betala traderapris för den, och plötsligt dök den upp. Den är på väg till mig nu för 210 kr inklusive frakt. Fortfarande sjukt dyrt för en gammal loppisbok, men gillar jag den inte kan jag ju alltid sälja den på tradera. (Två exemplar ute där nu, priserna idag är 300 respektive 351, och då utan frakt. Såg bland avslutade att den sista tiden gått för ungefär 350-400, så de där tokgalna priserna uppåt 5-600 kanske är över?)

Och imorse (och även igår morse) sov Sandrine ända till kvart i åtta! Kanske mörkläggningsgardinerna vi monterade i början av veckan ändå kan ha nån effekt? Sova är det jag mest av allt vill just nu, så det vore väldigt bra.

Kan ingen ge mig en energikick? Var köper man knark? Vilket uppåttjack som helst borde funka. Kan det vara skadligt för bebisen? Det står inget om knark i livsmedelverkets matråd för gravida. Men jag håller mig borta från kallskuret och mögelost!

3 kommentarer:

Mimmi sa...

En kram ivägskickad till dig! Bit ihop för det är väl den första tiden som är tyngst, så var det iallafall för mig - orkade ingenting men ville så mycket kommer jag ihåg.

DORIS DAISY sa...

Grattis till magen! Jobbigt att vara trött, men förhoppningvis är det övergående. Hoppas bara höft/ryggsmärtan ger sig. Lycka till!

Anonym sa...

Kul! Och grattis!
Men usch vad det kan vara tråkjobbigt i början. Om man ändå kunde hoppa till slutet på en gång... :)
Lycka till!