söndag, november 12, 2006

Ett avslut och ett sneak peek


Ännu ett handarbete har fått ett avslut. Jag valde att avsluta babyfilten som jag hållit på med sedan i somras (innan graviditet till och med) i förtid eftersom jag insåg att den skulle bli väldigt konstig om jag gjorde den så lång som jag tänkt. Och för att jag tröttnat på den. När vi räknade på "gyllene snittet" för hur lång den borde bli så tänkte vi inte på att man ju vill ha den bredare för att kunna göra omstopp. Nu tror jag den är ganska lagom för vagga, vagn eller liknande. Ungefär 80 cm på båda ledderna. Och som demonstreras här av Fru Platypus är den tillräckligt stor att gömma sig under. Om man är ganska liten.

Vad gör jag nu då? Inget på stick- eller virkfronten. Eller, nu ljuger jag. Jag har ju diamondsjalen på en uppsättning Denisestickor. Den har inte känts så prioriterad nu i babygarderobstider. Och jag har någon konstig stickning som höll på att bli nån slags frihandsbikinitopplinnegrej. Med denna mage och denna årstid känns inte heller det helt aktuellt. Vi får se. Tanken är att jag ska påbörja något nytt plagg till Bébé. Men vad? Vi får se.

Symaskinen däremot har några pågående projekt. Ett av dem kan jag bjuda på en liten sneak peek på här...

Inga kommentarer: