lördag, november 11, 2006

Dian demonstrerar

Här ovan ser vi min gamle kaninkompis Dian demonstrera mitt senast färdiga alster. Dian har lite kortare armar än vad Bébé kommer att ha. Den här tröjan gissar jag passar för 6-9 månaders bebis. Eller nåt sånt. Jag är urdålig på att gissa. Den har knäppning på ena axeln så man lätt kan få den över huvudet.

Vi har just varit och klämt lite på en 1½ månader gammal flicka. Hon var inte stor. Och hon blev inte glad när hennes mor prackade på henne på mig. Som tur var verkade även föräldrarna ha lite problem att hålla henne glad just under vårt besök, så jag tar det inte personligt. Den tvåårige storebrodern samt den valpiga men stora hunden gjorde dessutom sitt för att stjäla uppmärksamheten.

Nu är frågan vad jag ska sticka härnäst. Som man kan skåda nedan har jag ju blivit en riktig stickmaskin. Jag fattar inte riktigt när jag började sticka såhär tätt och fint. Det hände under de ca 15 år jag inte stickade. Att vila sig i form verkar vara rätt teknik för mig.

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Bra jobbat! Hjälp vad du producerar bebiskläder nu!