måndag, maj 09, 2011

Prinsessa


Jag spontanshoppade en bok på bokrean som hette Allt för små prinsessor. Den var lite inspirerande, men inte bra. Alltså, jag vet inte om det är översättningsfel eller dåligt skrivet från grunden, men beskrivningarna saknar rätt mycket. Och mönstren måste man skala upp på rutigt papper. Och inte ens har de bemödat sig om att då lägga mönsterdelarna så de följer rutmönstret i sina rakare linjer. Och inte ens har de låtit 5x5-griden stämma så man kan följa pappret. Nejdå, mitt i allt finns en extra rutrad som ställer till det. Men i alla fall. Efter mycket svordomar fick jag ihop ett mönster som jag tänkte ge en chans i alla fall, och titta, det gick att få ihop det! Men om man är ovan är detta verkligen inte en bok att rekommendera. Man får använda de kunskaper man redan har för att nå önskat resultat. Som tur är har jag rätt mycket kunskap! Det blev en finfin klänning där alla tyger är skåpvärmare, och enda nyinköpet är blixtlåset i ryggen. Roligt att använda såna här tyger! Storleken är 4-6 år, men med kortad kjol. Man vill ju inte att prinsessor med spring i benen ska ramla omkull. Den blev i alla fall populär, så här kommer lite fartfyllda prinsessbilder...




Inga kommentarer: