fredag, maj 27, 2011

Lillsessan

Jag har blivit en sån där som inte förstååååår hur folk orkar sy så mycket och blogga om det och gud vet vad. Vuxen kanske det heter? I alla fall, min andra prinsessa behövde också en klänning. Så under några hektiska kvällar sydde jag en åt henne. Fort och bara lite lite fel. Den blev lite för kort. Jag gjorde 4-årsmodellen till henne också men kortade livet med ca 5 cm och kjolen med ca 10 cm. Det skiljer trots allt 15 cm på tjejerna. Men små barn har konstig kroppsfördelning, så den slutade lite för kort. Jag fick köpa en spets till nederkanten för att förlänga liiite i alla fall, men fortfarande, egentligen lite för kort. Denna bild är tagen utan spets...



Och resultatet tillsammans... mmm. Härligt att se men svårt att ta kort på!



Som man ser här är modellen något enklare, för den har inte puffärm. Det fick bli vanlig lång ärm istället för att spara lite tid. Men i övrigt är modellen samma. Allt från gömmorna förutom blixtlåset (40 cm för lillsessan) och den påsydda spetsen i nederkant. Bra jobbat, va?

Inga kommentarer: