söndag, november 15, 2009

Finfållat med CoverPro!


En del plagg är kanske inte så mycket att visa upp... Den här klänningen blev till av några olika anledningar. 1. Mönstret var ritat och klippt och klart. Samma som till pingvinklänningen men utan avskuret framstycke. 2. Jag ville ha nåt at fålla. 3. Jag ville inte offra några fintyger på detta ogenomtänkta projekt.

Nu gillar jag egentligen helikoptertyget, men det skulle ha behövts matchas med nåt annat för att inte bli så pyjamasaktigt. Nu färgmatchade jag, men med randigt. Randigt och ljusblått blir verkligen pyjamas...

Men, vad har jag gjort då? Jo stickningarna i raglansömarna har jag gjort från avigsidan så de fått täckeffekt. Fållarna i ärm och nederkant har jag sytt från rätsidan. Och oj så bra de blev! Härligt! Annars har jag övat en hel del på att sprätta...

Kantbandaren vilar fortfarande i sin låda. Nån dag när jag är lite mindre slutkörd ska jag ta tag i den. Jag längtar! Och tack för gratulationerna för ny maskin! Visst är det roligt! Undrar vad prylbegäret ska börja sukta efter nu då...?

Inga kommentarer: