tisdag, juli 14, 2009

Semestertider


Vi har semester och det verkar märkas även här i bloggen. Det är rätt dött på handarbetsfronten. Men inte stendött. Den här mössan har jag virkat på ett tag tillexempel i bilen, och en kväll gjorde jag klart den. Istället för att lägga mig i tid satte jag mig och broderade kedjestygn. Nu råder inga oklarheter om vems mössan är. Båda garnen är Drops Alpaca, min favvo, men det rosa är Kool-Aid-färgat av min vän Fröken. Jag fick det som betalning för några mammabyxor tror jag. Eller nåt annat. Byten är bra. Mössan blev söt. Men den är lite stor eftersom jag inte ville göra den i minsta storleken. Till mössvädret kommer är Julie lite större.

Annars går mesta tiden just nu till att fixa i källaren. Det blir annorlunda och bra. Men det tar tid! Bilder kommer såsmåningom... Fokus hamnade lite annorlunda än det var tänkt. Planen är att Julie ska få ett eget rum snart. Så då måste vi flytta om en massa. Så nu gör vi fint lite överallt istället. Nåja, ingen brådska för lilltjejen. Så länge man inte ens kan sitta behöver man inget eget rum.

Inga kommentarer: