fredag, maj 15, 2009

Kossorna bajsa möcke.


I lördags var Sandrine och hennes pappa på kosläpp. Julie och jag stannade hemma. När de kom tillbaka frågade jag var de varit och fick svaret "Kossorna bajsa möcke". Lite fascinerat liksom. Det är den åldern. Hon har också upplyst om att "Kossorna kom ut". Sedan har det tjatats rätt mycket om detta under veckan, så när jag fick två timmars sytid (Julie sov! Ensam!) när Sandrine var hos dagmamman igår sydde jag en enkel klänning (nattlinne från Gynthers Sy till barnen) av en gardinkappa jag köpt på myrorna för att göra nåt liknande av. Rullfållade kanter. Enklast möjliga liksom. Snabbast.

Att fånga en energisk tvååring på bild är inte det lättaste. De har ju så mycket att göra! Men man kanske kan se på ett ungefär hur det blev. Lite lång, lite trång, men helt okej! Det känns ovant att sy i vävt tyg bara...

Inga kommentarer: