söndag, september 17, 2006

Otursbodyn


Jag ville sy en omlottbody för det ska vara bra att slippa dra över huvudet på babyn hela tiden. hittade såklart inget mönster. hittade dock en body, utan omlott, i garderoben. Ritade, skissade och tänkte till.

Ritade, klippte, nålade, klippte, började undra om det alls är kul att sy. Usch för förarbetet! Tillskärarakademien är inget som lockar här. Nå, jag började sy. Igår. Det blev ganska bra! Sedan sydde jag några knapphål. Då blev det skit. Då fastnade tyget i maskinen. Då blev allt dåligt. Sedan sprättade jag och min onda rygg i nån timme.

Idag fortsatte jag. Nu med kardborr (som egentligen var ursprungsplanen, men det kändes inte snyggt). kardborren hade klisterbaksida, men detta räckte ju inte. Måste även sy. Problem.

Nålen blev klibbig av klistret och tråden fastnade på den så övertråden åkte aldrig ner till undertråden! Mellan varje 1,5 cm lång söm blev jag tvungen att lossa nål och torka av med nagellackborttagningsmedel. Åh så enerverande! Men till slut. Klar. Pust.

Bortsett från lite fula markeringar för var knapphålen skulle sitta så ser den nu rätt bra ut. Och de märkena försvinner i tvätten. Bébé, du kan komma fram nu, bodyn är klar! Eller... den kanske är lite stor än. Men om 6 månader så!

1 kommentar:

Anonym sa...

den blev ju jättefin ju!