lördag, december 17, 2011

Köket är klart...


Det är klart! Bortsett från några yttepyttedetaljer som ska fixas så är det klart! Det blev alltså klart innan jul. Och det är så fint så fint! NU är vi nöjda!



Nu har lilla fönstret fått en fönsterbräda och tapeten är helt klar. Julpynt och gardin på plats. Tjusigt!



Vi håller fortfarande på att känna in oss på var vi vill ha olika saker. Men elen är klar och vi har eluttag på tre ställen längs bänken. Redskapsstången hänger också där den ska.



Så här ser det ut från köksbordet. Massa bänkyta. Massa plats att jobba på. Fortfarande inga krokar att hänga handdukar på! Måste fixas.



Knivlist på väggen. Redskap i krukor. Fint kakel...



Sidoväggen, som vi måste anstränga oss nu för att inte fylla med skräp. Det som syns på bilden är dock inte skräp. Det är en kakburk med kakor jag bakat idag. Cookies med non stop i. Och på dörren hänger mitt förkläde. Måste fixa krokar bakom dörren för sånt.



Såhär rakt, smalt och osynligt blev det när kakelkillen som visste vad han gjorde gjorde om kaklingen...



Anstränger man sig kan man skönja var fogen sitter. Som det såg ut innan kunde man se fogarna från hallen... Kaklet heter Manhattan Blanco, ifall någon är intresserad. Tillverkaren tror jag heter Porcelanosa och på lådorna stod det Venis.



Stort och rymligt känns själva köket just nu, och jag hoppas det håller sig så. För nu är vi riktigt nöjda!


Sammanfattningsvis kan vi väl då säga (innan vi fått slutfakturan iofs) att vi är supernöjda med killarna från Roxenbyggarna, med snickaren Gustav i spetsen, som byggt det här. Jag tror både målaren och elektrikern hette Marcus och båda gjorde bra jobb. VVS-killen har jag ingen aning om vad han hette, men han var också bra och trevlig. Han som kaklade fint hette Daniel och hans bil stod det Golvkontakt på, tror jag. (Kakelkillarna som var helt usla kom från en firma med Tannefors i namnet.) Själva köket köpte vi från Köks-kontakten, och allt praktiskt har gått via dem. Det har varit en del strul på vägen, men aldrig några egentliga problem, utan allt har kunnat lösas, mycket tack vare Roxenbyggarna. Så tumme upp för Roxenbyggarna! Dem kan vi absolut tänka oss att anlita fler gånger om vi behöver ha något byggt!

1 kommentar:

Nina BF sa...

Vilket fint kök ni har fått! Jag älskar kök och tillbringar mycket tid i mitt eget men jag brukar blunda när jag "ser" mig omkring (bor hos Stångåstaden...)