torsdag, oktober 28, 2010

Massor av mer pärlor


Nu är jag ju fast i det här. Det är ju bara så. Halsbandet ovan har blivit lite av en favorit. Gnistriga ljusblå, silvriga vaxade och nån slags orange oregelbundna. Gillar det.


Jag ville lära mig makraméteknik, så jag köpte ett kit med fyra armband. Beskrivningen var usel och materialet också dåligt. Det saknades tom en pärla. Men, jag hade någon annan som funkade, så jag fick ihop det till slut. Nöjd med resultaten. Och så har jag lärt mig detta nu!


Det rosa är det som jag fick ta en annan pärla i mitten av, för den som skulle sitta där saknades!


Ett litet test i hematit för att se om man kunde göra smalt armband av memorywire, och ja, det kan man. Fast det blir inte så bra!


Och så lite klassiskt pärlbroderande. Här med vaxade pärlor. Funkar, men rätt pillrigt. Jag tror det blir snyggare och jämnare med en mjukare wire och kanske lite mindre pärlor?


Memorywirehalsband i oväntat grönt glas och jade. Har också blivit lite av en favorit. Enkelt och stilrent.


Ett extraliv att bära om halsen! Svampen ser inte så svampig ut som jag hade hoppats, men med lite fantasi så...


Ett beställningsjobb till min vän A som ville ha något i rosa...


...och hon ville också ha något i svart! Så det fick bli svarta pärlor och mellandelar i metall och ett litet litet hänge med en lila gnistrig pärla som effekt. På memorywire. Hoppas det passar!


Och så ett armband i memorywire. Inget konstigt alls.

Inga kommentarer: