tisdag, december 15, 2009

Landskapsklänning


Jag fortsätter sy enkla plagg med kantband för att bekanta mig ytterligare med nya maskinen. Det går lite sisådär. Jag skulle behöva ro och tid att sitta en längre stund och labba med inställningar. Idag gick bandkantningen fint (även om det blev en hel del spill av provremsa) men fållen blev jättekonstig på baksidan. Inga hoppstygn, men konstig. Sydde massor av provlappar men fick det inte bra där heller. Sydde till sist med vansinnigt konstiga trådspänningar och bestämde mig för att det blev nog bra för en insida ingen ska se. Men jag undrar fortfarande vad som blev galet. Ska prova att trä om maskinen från början innan jag syr på den nästa gång. Kanske gör skillnad. Ännu en klänning till Sandrine klar i alla fall. Och jag är övertygad om att hon kommer att gilla den!

1 kommentar:

sateku sa...

Vad söt!