tisdag, april 21, 2009

Hatt, hatt-haa-hatt!

Nu blir det lite fel ordning här för jag har sytt lite olika småsaker som fastnat mer eller mindre bra på bild. Den här fastnade bra, så vi börjar med den.

Sandrine behövde en ny solhatt. Den här är kanske inte optimal som solhatt till sommaren, men för vårsolen duger den bra. Mönstret är gratismönster från Ottobre men utan ros, och ihopsytt lagom slarvigt på overlockern. Inget pressa isär här inte. Jag ville se att modell och storlek passade innan jag ödslade tid och fint tyg, så det här fick bli tyger jag haft ett tag utan att riktigt veta vad jag skulle ha dem till. Därmed inte sagt att de inte är fina, men nu känner jag lite för att köpa lite roligt barntyg med Bamse eller nån annan figur och sy en till. Så nalletyg från Skattegården i Ödeshög och det gula... något tygbyte med nån kanske? Tror inte det är något jag köpt själv.

Nöjd!

Inga kommentarer: